دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارشی از سرمربی رئال مادرید

شبی که کارلتو جنجال آفرید؛ آنچلوتی، مربی مثل سیاستمداران و شطرنج بازان 

شبی که کارلتو جنجال آفرید؛ آنچلوتی، مربی مثل سیاستمداران و شطرنج بازان 
کارلو آنچلوتی مربی است با کوهی از تجربه که مثل سیاستمدار‌ها حرف می‌زند و نظیر شطرنج بازان مربیگری می‌کند، اما در عین پختگی بعضی اوقات هم جنجال ساز می‌شود.
کد خبر : 825137

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، آنچلوتی با داشتن ۶۳ سال سن از آن دسته مربیانی است که سال‌ها در عرصه فوتبال کار کرده و روز‌های تلخ و شیرین زیادی دیده است. البته که «ایام شادی بخش» او خیلی بیشتر از «تجربه‌های گزنده و تلخ» در دوران فعالیتش به عنوان مربی بوده است.

او از سال ۱۹۹۵ تا به امروز در نقش سرمربی کار کرده است. نزدیک به سه دهه است که کنار خط طولی زمین فوتبال ایستاده و تیم‌های رجیانا، پارما، یوونتوس، آث میلان، چلسی، پاری سن ژرمن، رئال مادرید (۲ دوره)، بایرن مونیخ، ناپولی و اورتون را «کوچ» کرده است.در این همه سال، به افتخارات بیشماری رسیده و قهرمانی‌های اروپاو حذفی و لیگ‌های داخلی متعددی را هم کسب کرده است. این چهره برجسته، در واقع تنها مربی است که در ۵ لیگ معتبر اروپای غربی (انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه) کارکرده و قهرمانی لیگ شده است.

هوش و استعداد فراوانش در کنار تجربیات بیشمار از او یک مربی همیشه موفق را ساخته است.او با زیرکی در کنار زمین، هر حرکت تاکتیکی مربی رقیبی را با حرکت مخالفش پاسخ گفته و «بدل» زده است.از این رو مدت‌ها قبل یکی از تحلیلگران موفق ایتالیا درباره اش گفت آنچلوتی مربی موفقی مثل شطرنج بازان حرفه‌ای است.

شبی که کارلتو جنجال آفرید؛ آنچلوتی، مربی مثل سیاستمداران و شطرنج بازان 

**تکمیل یک گفته

به آن حرف نویسنده ایتالیایی، امروز این جمله را نیز در مورد «کارلتو» نیز باید اضافه کرد که مربی است که مثل سیاستمداران حرف می‌زند.او آخرین مرتبه‌ای که در قامت یک مربی حرفه‌ای مثل سیاسیون سخن گفت، همین دو شب قبل و بعد از بازی منجر به باخت شگفت انگیز و باورنکردنی ۲ بر یک از ویارئال بود.

در شبی که کهکشانی‌ها اسیر حریف شدند و بیش‌تر از هر زمان دیگری کمبود‌ها در خط میانی دیده شد، گزارشگران او را سوال پیچ کردند. از او درباره خرید بلینگهام پرسیدند و مربی تیم هم بار دیگر مبهم مثل سیاستمداران حرف زد. او گفت:جوانان زیادی حضوردارند، مثل انزو فرناندز از بنفیکا، هافبک‌های زیادی که برجسته هستند که برخی از آن‌ها اسپانیایی مثل پدری و خاوی از بارسلونا هستند. بلینگهام یکی از این دسته است، اما من هافبک هایم را که بسیار خوب هستند، دارم. مخصوصا هافبک‌های جوانی مثل والورده، کاماوینگا و چوامنی. مربی پرآوازه مقابل خبرنگاران اینگونه چندین جمله برزبان آورد، اما به صراحت نگفت و پاسخ نداد که بلینگهام را سرانجام می‌گیرد یا نه.

شبی که کارلتو جنجال آفرید؛ آنچلوتی، مربی مثل سیاستمداران و شطرنج بازان 

**شاهکار کارلتو

همین مربی با سیاست، هرچقدر که تلاش کرد درباره هافبک ۱۹ ساله تیم ملی انگلیس و باشگاه بروسیادورتموند، صریح حرف نزند و از خلق شایعات جلوگیری کند، از سوی دیگر سرو صدا به پا کرد.او هم به خاطر باخت از ویارئال مقصر و خبرسازبود و هم با فرستادن ترکیب اولیه ایی بدون حتی یک بازیکن اسپانیایی، باعث حیرت بسیار هوادار و رسانه‌ها شد. در آن بازی رئال با ۳ بازیکن فرانسوی، ۲ برزیلی، ۲ آلمانی، یک بلژیکی، یک کروات، یک اتریشی و یک اروگوئه‌ای بازیش را مقابل ویارئال آغاز کرد و باخت.

شبی که کارلتو جنجال آفرید؛ آنچلوتی، مربی مثل سیاستمداران و شطرنج بازان 

در تاریخ ۱۲۰ ساله حیات باشگاه نخست شهر مادرید هیچگاه چنین اتفاقی سابقه نداشت که تیم بزرگ اسپانیا در یک بازی، کارش را حتی بدون یک بازیکن اسپانیایی آغازکند. همین موضوع در کنار شکست تیم، به قدر کافی سوژه دست مطبوعات و هواداران در فضای مجازی داد تا علیه مربی ایتالیایی موضع بگیرند و او را مورد نوازش انتقاد قرار دهند. یک کاربر خوش ذوق هم در صفحه اش نوشت:آنچلوتی مربی است که مثل سیاستمداران حرف می‌زند، مثل شطرنج بازان، مربیگری می‌کند، اما گاهی هم با ارنج هایش، جنجال می‌آفریند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته